Fast`n Furious Ford Mustang hos EBB TECH.
Det finnes biler og det finnes KULE biler !
EBB TECH har gleden av å hjelpe en stor variasjon med bilentusiaster og deres kjøretøyer.
Noen ganger har de riktig så interessante 4 hjulte kreasjoner.
Her om dagen ble det ett hyggelig besøk i dørene med noe hentet direkte fra Hollywood bokstavelig talt :
En vassekte filmstjerne bil av kuleste sort inn på EBB TECH`s Dyno for litt optimalisering :
Den er visst en av de som ble brukt på filmsettet med hollywoodstjerner og det hele og med masse action :
Bilen har mange fine detaljer , se bare her med skikkelig designratt og sladde-brems og selvfølgelig som det skal være i en slik bil : manuell gir 🙂
Sjekk hvem som har signert på dashboardet :
Understellet er dandert med gromme bremser og skikkelig hjuloppheng som sikkert ble brukt til sitt fulle under de ville kjørescenene bilen deltok i under filminnspillingen :
Legg merke til denne Hollywood detaljen , inn fra grillen i front kan en skimte en intercooler men ser vi bak grillen er det kun en staffasje . kul liten ” image ” detalj for en slik ” film ” bil. De er kreative i Hollywood 🙂
Ikke la deg lure av staffasjen , dette er en helgrom og skikkelig sprek doning.
Men nå ble jeg litt ivrig og glemmer jo helt hva bilen kom her for :
Kjekk liten Ford V8 motor og litt optimalisering av denne på EBB`s Dynapack.
Bilen har nesten nybygd motor som motorbygger har tunet i motor-bremsebenk.
Eier ønsket å se om det var mulig på en enkel måte å lirke litt mer ut av denne ” tilstanden.”
” Det får vi vel prøve på ” sa jeg og etter litt utmåling og studie fant vi noen småting som vi jobbet med i løpet av litt mer enn en time.
Du finner ikke datasprut oppi her , kun god gammeldags Holley firporter og fordeler som styrer tenningen.
Vi jobbet litt med denne her:
Skiftet litt power valves og justerte litt her og der :
Tenningen kontrolleres av den røde fordeleren midt på bildet med pluggledninger til hver plugg :
Etter litt aktivitet på målestasjonen :
Ble det litt respons på innsatsen vår :
Fra 327 Whp til 357 Whp = 30 Whp gevinst på litt over en times arbeide.
Dette er på toppen av det som motorbyggeren optimaliserte motoren i motor-bremsebenk ..
Hvem sa at optimalisering ikke kan være lærerikt og gi resultater.
Tilbakemeldingen fra eieren var : ” bilen er mye greiere å kjøre nå ” 🙂
Her er en liten filmsnutt hvor du både kan se og høre denne Mustangen på Dynapacken :
VIDEO : tokyodriftMustangEBBTECH
EBB TECH takker for besøket og det var gøy å få oppleve en ekte ” stjerne ” i bilverdenen 🙂