Porsche 944 Turbo veiv nano / micro polish.
Av og til kan entusiaster rett og slett være uheldige med sine arbeider på prosjektene sine.
EBB fikk en henvendelse av en som var nettopp det , uheldig , med sin veivaksling og utmålingen av denne.
Han mekket på en Porsche veiv , denne her :
Porsche har som alle andre motorer behov for å ha en tilfredstillende kvalitet på veivens lagerflater.
Både i form av mål og finish på lagerflater.
Eieren av veiven skulle selv foreta en utmåling med mikrometer for å finne dimensjonene på ramme og veiv journaler.
Etter litt råd og vink fra ” noen som kunne ” det ble det heller en miserabel affære…
Det ble kanskje litt vel mye ” action ” med mikrometeret som igjen resulterte i haugevis med riper etter måleprosedyrene. La os ta en titt på det som , merkelig nok , ble resultatet av en enkel utmåling av lager overflater .
Som her :
og her på enda mer råde og rammelager sine bæreflater.
Eieren hadde misforstått litt hvordan mikrometeret og selve måleprosessen skulle utføres.
Han var rett og slett litt oppgitt og undret seg på hva han nå skulle gjøre..
Dette fikser vi sa jeg og etter litt utmåling ble lager flater funnet tilfredstillende for en nano/ micro finish som EBB TECH har spesialisert seg på.
Vi ” poder ” inn spesialmateriale under høy hastighet på lagerflatene samtidig som vi micro polerer lagerflatene til superfinish .
Her kan du se resultatet av arbeidene :
Mye bedre nå og etter litt kontrollmåling , ( den riktige måten uten å sette merker på veiven ) holder den våre krav til toleranser :
Også anleggsflaten til sim-ringen bak får en omgang slik at lekkasje muligheten minimaliseres :
Denne veiven og resten av veivpartiet gikk forøvrig også gjennom en fullstendig balansering hos EBB
Da er veiven klar til returfrakt til den glade eier som kan glede seg over å kunne benytte sin veiv videre uten å måtte kjøpe en ny / brukt .
Skulle du ha bruk for noe veivarbeider på ditt motorprosjekt så ta gjerne kontakt for pris tilbud / levering 🙂