Tig-sveising av aluminium hos EBB TECH.

[ 3 mai 2012 ]

Denne siden blir kontinuerlig oppdatert 🙂

 

EBB TECH tilbyr alle mulige type arbeider som involverer Tig og Aluminium.

Vil ikke pådra meg å være noe annet enn en glad amatør sveiser med en god Tig-maskin.

Slenger ned noen bilder her som du kan titte på noen av de små dingser og bomser jeg har rotet med :

Her en fuel-cell jeg bygde til mitt eget prosjekt :

Her ferdig lakkert , skumfylt og klar til montering :

Ett par Ford Sierra Cosworth topper som har blitt reparert pga skade og korrosjon:

Her kun litt lek og trening , meningen var ikke å se hvor fin sveis jeg klarte men hvor mye varme jeg kunne legge på i form av type STOR sveis på ultratynt materiale før det hele rant bort 🙂

På ett av mine prosjekter ( » EBB`s Maxi Micra » i menyen hvis du vil lese mer ) behøvde jeg høyere kompresjon og ett mer rasktforbrennende og dynamisk forbrenningskammer så derfor modifiserte jeg med Tig-sveis i form av ilegg til ønsket form :

Disse stemplene til en VW boxer pleide å ha 2 ventil-lommer pr stempel,,ikke etter at EBB sveiste dem igjen og maskinerte dem etterpå i fresen

En tørrsumptank bygd fra ingenting til ferdig lakkert , alt gjordt av EBB TECH :

Påsveist kamsensor til en Audi 5 syl motor og lokkdel til ekspansjonstank

Ombygd intercooler til oljekjøler på mitt eget prosjekt som funket utrolig bra ( se evnt » EBB lille Buggy » prosjekttråd i menyen )

Ett innsug jeg kappet i mange deler for å modifisere inni etc og sveiset så i sammen igjen samt en holder for en krengningshemmer på ett annet prosjekt

Her en modifisering som jeg pleier å utføre på BMW sine «små» 6`er topplokk når de skal turbokonverteres :

Styrker området rundt toppakningens svakeste del og gjør kjølingen mer effektiv.

Big-wing bunnpannemodifisering til en Cosworth med ditto tilhørende selvlagd bunnplugg

Volvo topp får eksoskanalens luft-dyse hull sveiset og lukket :

En Audi 5 sylinder topp som har noen merkelige skader. Sveises og blir som nytt etter planing

___________________________________________________________________

 

Mange innenfor bilkross miljøet bygger stor volum motorer med eksempelvis Magirius lastebil sylindre og Chevy small block stempler som er billige å kjøpe.

Disse stemplene har ofte ventillommer som en ikke ønsker å ha da de setter ned kompresjonsforholdet og det vil en jo heller ha høyere enn lavere på disse motorene som ofte er budsjett bygg men målrettet mot mest mulig power.

EBB TECH har ved flere anledninger hjulpet disse entusiastene med en kjapp innsveis og fylling av disse lommene.

Her er en kjapp liten titt på hvordan det gjøres .

Disse 4 stemplene er ultra billige i innkjøp  fra USA og har alle rette mål for deres bruk , unntatt de store ventillommene en ser som 4 like utsparinger :

Disse 4 områdene må vi redusere volumet på

Det gjør EBB TECH med en Tig-sveise prosedyre hvor forvarming , materialkontroll og sveising innbefattes :

Gjør en det noenlunde riktig vil det se slik ut etterpå modifiseringen er ferdig utført:

Her er nå de 4 utsparingene til ventillommene fylt i og etter en kjapp planslip / fres av toppen på stemplene blir de da

nye høykomp stempler the » cheap way » 🙂

 

Skulle du være i behov for modifiserings arbeider som inkluderer Tig-sveising i aluminium så ta gjerne kontakt for pristilbud.

 

 

OPPDATERING SNART…